Generelt

REGLER FOR BESTILLING

Regler og procedurer

  • Bestilling af en tolkeydelse bedes altid foretaget gennem telefonisk eller mail.
  • Aflysning af en tolkning skal ske senest 12 timer før, medmindre andet fremgår af rammeaftalen. Aflyses der senere end 12 timer, vil man blive opkrævet betaling for den bestilte tid og evt. transport, såfremt vi ikke kan nå at stoppe tolken før denne er påbegyndt transporten.
  • Kommer tolken mere end 15 minutter for sent, har man ret til at afvise tolken uden betaling. Tolken skal vente på klienten i en ½ time.
  • Ved bestilling af telefontolkning, Når tolkningen er overstået skal man destruere telefonmumret da tolkenes telefonumre tilhører Tolkeservice

Døgnvagt

  • Døgnvagten kan kontaktes uden for normal kontortid ved akut behov for tolkebistand. Ved døgnvagtsopkald kan vi hjælpe både via telefontolkning eller ved vi at sender en tolk ud.

Betaling
Hverdage fra kl. 08.00 til kl. 17.00 beregnes der normal takst pr. påbegyndt time. Fra kl. 07.00 til kl. 08.00 samt Lørdag, Søndag & Helligedage, betales der dobbelt takst pr. påbegyndt time, dog ikke på transport.

Taksterne svarer til Justitsministeriets vejledende satser – se Justitsministeriet

Bestil en tolk, nemt og hurtigt gennem vores online kundeportal.

Klik på knappen “kundeportal” opret login, og bestil.